Hoe gaat het nu?

Een week geleden is de nsk geplaatst. Hoe is deze week verlopen en hoe gaat het nu? Merk ik al verschil of niet?

IMG_3328

Inmiddels zit de nsk er een week in en voor nu kan ik zeggen dat het mij enorm meevalt. Ik zag er vreselijk tegen op, leven met een slang uit je lijf en een opvangzak die 24/7 aan die slang zit en je dus overal mee naar toe moet slepen.

De eerste dagen waren niet heel fijn. Ik had enorm veel last van mijn nier, meer dan voor de nsk, en slikte veel pijnstilling. Woensdag avond ben ik naar mijn eigen huisje gegaan.

Langzaam merkte ik dat de pijn af nam en ik minder pijnstilling nodig had. En inmiddels durf ik te zeggen dat ik een tikkeltje minder pijn heb dan voor de nsk. En wat is dat een genot zeg!
Ik ga wel meteen weer gruwelijk over mijn grenzen.
Zo ben ik vrijdag met de scootmobiel en mijn hondje Haddock naar Sonsbeek gereden. Ondanks dat ik in een scootmobiel zat is het toch heftig. De wegen zijn niet heel fijn en sommige stukken zijn zelfs een hel en doen ontzettend veel pijn.
Toch was het ongelooflijk fijn om even van de natuur te genieten.

Zaterdag ben ik even naar de action gelopen, dat is ongeveer 10 minuten lopen, heftig maar het lukte en wat was ik blij. Ook heb ik die ochtend Haddock lopend uitgelaten in plaats van met de scootmobiel. Een klein rondje maar fijn om zo rustig mijn conditie weer op te bouwen.
S’middags kwamen mijn ouders Haddock en mij ophalen en ben ik die middag met mijn vader en de honden nog even naar het bos geweest. Lopend!
Een klein stukje maar en op de weg richting de auto merkte ik dat het veel te veel was want ik kreeg heel erg pijn. Maar wederom was het enorm genieten. De natuur is zo mooi nu en die pretbekjes van de honden zijn zo fijn.
Helaas kreeg ik daarna wel meer pijn en moest ik meer pijnstilling nemen.

IMG_3259
Mijn moeder heeft die avond de pleister verwisseld en dat was best naar. Ik blijk lichtelijk allergisch te zijn voor de pleister en heb allemaal bultjes op de plek waar de pleister zit. Helaas moest er wel weer een nieuwe pleister op, die fixeert de drain namelijk en zorgt dat de kans minimaal is dat de drain eruit valt.

Benodigdheden voor het wisselen van de pleister. Alleen de alcohol mist.
Benodigdheden voor het wisselen van de pleister. Alleen de alcohol mist.

Die nacht was dan ook alles behalve fijn. Slapen is sowieso al niet heel prettig omdat mijn nier vrij veel pijn doet met liggen. Of ik nou op mijn zij of rug lig mijn nier voelt pijnlijk. Maar het valt mij mee hoe het draaien gaat met die slang. De nachtzak moet ik aan de dagzak verbinden waardoor ik veel bewegingsruimte heb in bed.

Mijn oma zou die zondag bij mijn ouders komen en ik merkte die ochtend dat mij dat teveel zou worden en ik echt even flink rust moest pakken. Dus heeft papa Haddock en mij naar huis gebracht waar ik even wat dingetjes gedaan heb op de laptop en vervolgens naar bed ben gegaan en pas rond 5 uur wakker werd. Nog steeds veel pijn en de pijnstilling sloeg niet aan.

Vannacht heb ik een slaaptabletje genomen en heb ik heerlijk geslapen. Dat had ik nodig want ik merk dat de pijn weer begint af te nemen. Ik moet niet teveel doen want dan neemt de pijn weer toe.

Het leven met de nsk valt mij mee. Wanneer ik thuis ben heb ik de dagzak los hangen en hangt hij dus eigenlijk aan mijn lijf. Heel charmant maar ik ben toch alleen. Als ik naar buiten ga dan heb ik een soort kous die ik om mijn bovenbeen doe en waarin ik de dagzak kan doen. Deze snijd nogal bovenaan dus hier moet ik nog iets op verzinnen wanneer ik hem lang draag. Ik ga voor nu proberen een stuk fleece om die rand te doen.
En s ‘nachts hangt de nachtzak aan mijn bed.
Als mensen hier foto’s van willen zien, laat dan even een berichtje achter dan maak ik foto’s en post die in een link.

Het gaat dus wisselend maar over het algemeen ben ik erg tevreden. We zijn pas een week verder en ik mag dan ook heel blij zijn met hoe het nu al gaat. Ik ga er ook vanuit dat dit in een stijgende lijn blijft gaan en in dat geval mag de nsk er wel even blijven zitten van mij zodat mijn lijf en mijn hoofd even tot rust kunnen komen. Hij kan 3 maanden blijven zitten en dan moet hij gewisseld worden.

Maandag heb ik een onderzoek waarbij ze contrastvloeistof in de nsk spuiten zodat ze de nier goed kunnen bekijken. Ik weet niet precies hoe en wat maar dat merk ik maandag wel. Ik ben tevreden!

Liefs Amy

2 gedachtes over “Hoe gaat het nu?

    1. Hoi Hennie, precies de reden om hiermee te beginnen. Ik heb al eens een website gehad en daar heb ik ook wat contacten aan over gehouden met lotgenoten. Maar uiteindelijk werd het te confronterend en ben ik gestopt. Nu toch maar weer begonnen. Alleen mijn verhaal nog online zetten haha 🙂
      Dankjewel! xxx Amy

      Like

Geef een reactie

