Mijn week in foto’s #1

Het is zondag, tijd voor een nieuwe wekelijks terugkerende serie. Namelijk ‘Mijn week in foto’s’.
Ik laat je elke week zien, door middel van foto’s en een stukje tekst, wat ik gedaan heb. Veel kijk en lees plezier.


Zondag* Zondag werd ik wakker bij mijn ouders. Helaas voelde ik mij helemaal niet goed en had veel pijn. Mijn oma zou die middag komen en ik merkte dat dat teveel zou worden voor mij. Dus bracht papa Haddock en mij naar huis.
* Thuis aangekomen zag ik dat de oliebollenkraam weer staat. Jummie!
* Snel wat dingen op de laptop doen en ondertussen genieten van dit lieve mannetje. Hierna zijn wij de rest van de middag naar bed gegaan.
* s’avonds voelde ik mij nog niet heel goed en Haddock was flink lui. We zijn weer vroeg gaan slapen, 21:00 vertrokken wij weer naar bed.

Maandag* Maandag ochtend Haddock uitlaten.
* s’middags kwam mama wat eten brengen en zij wou nog even naar wat winkels. Al maanden loop ik langs de intertoys en zie deze mops staan, maar elke keer koop ik hem niet. Nu had ik zo iets van ‘ik koop hem gewoon’.
* Het ziet er helemaal niet lekker uit maar dit is mijn favoriete eten. Witlofschotel.
* Wat houd ik toch van dit lieve ventje. Ik was druk bezig met artikelen schrijven voor mijn blog en Haddock zat op zijn favoriete plekje op de vensterbank en legde zijn koppie zo op mijn schouder. S’avonds heb ik niet veel gedaan. Ik had veel pijn en was erg moe dus ging ik vroeg naar bed.

Dinsdag* Dinsdag ochtend werd ik wakker met dit lieve ventje tegen mij aan. Hij slaapt bij mij in bed en ik vind het elke ochtend weer een genot om zijn smoeltje als eerst te zien.
* Mijn huishoudelijk hulp kwam weer. Voor het eerst kwam mijn vaste hulp. Vorige keren was zij helaas ziek en heb ik 2x een vervanger gehad. Wat een ontzettend leuke vaste hulp heb ik zeg. De klik was er meteen en mijn huisje is weer spik en span.
* Ik heb s’middags gekleurd. Een plaat uit het boek: ‘dieren kleuren op nummer’ van Creative Colors. Heerlijk ontspannend om te doen.
* Voor het slapen even stoeien met Haddock. Hij werd helemaal gek, rond crossen als een gek, mij uitdagen. Heerlijk. En daarna lekker naar bed.

Woensdag* Woensdag ochtend. Mijn knappe ventje uitlaten. Eindelijk weer een keer de grote ronde lopen zonder al teveel pijn (dankjewel nsk). Rustig aan weer wat conditie opbouwen.
* Daarna flink aan de slag voor mijn blog. Foto’s maken en bewerken. Heerlijk om weer bezig te zijn met fotografie!
* Na 4,5 uur was ik volledig gesloopt, had wat meer pijn en moest echt even rust pakken. Dus hups naar bed, gordijnen dicht zodat het donker is en ik geen prikkels meer krijgt. Haddock vond het wel een goed idee. Hij heeft heerlijk geslapen en ik kon een beetje uitrusten.
* Want daarna kwam mama en gingen we samen uit eten bij ons favoriete restaurantje/cafe. Fijn is ook dat die een paar meter van mijn huis zit. Uiteraard nam ik mijn favoriete gerecht. En ik had mij toch een honger dat ik de helft van mijn moeder haar schnitzel ook heb opgegeten.
s’Avonds heb ik alleen nog wat tv gekeken en ben weer vroeg naar bed gegaan.

Donderdag* Donderdag ochtend ging ik even naar de winkels. Ik woon in het centrum dus hoef niet ver te lopen. Ik wou even kijken naar 1 van de jassen op mijn wishlist maar die hadden ze niet in de winkel.
* Aangezien de oliebollenkraam er weer staat en hij inmiddels ook open is besloot ik 2 oliebollen te kopen. Ik wou zeggen: ‘de eerste oliebollen van dit jaar’, Maar dat klopt natuurlijk niet, met oud en nieuw heb ik ook oliebollen gegeten en op nieuwjaarsdag ook nog.
* De rest van de middag heb ik in bed doorgebracht vanwege teveel pijn. Maar s’avonds besloot ik mijn haar maar weer eens in de verf te doen. Even weer de kleur opfrissen.
* En terwijl de verf introk keek ik Diagnose gezocht. Ik vond het een heel heftige aflevering maar een fijn einde. Het voorstukje voor volgende week is weer heftig.
Daarna snel Haddock uitlaten en naar bed.

Vrijdag* Vrijdag even met Haddock langs de brievenbus om postcrossing kaartjes op de bus te doen.
* Toen ik weer thuis kwam opende ik de brievenbus en lag er post voor mij. Dit kwam uit de envelop! Van lieve mede mopsenliefhebster Maaike. Washitape van de mops welke ik al meer dan een jaar graag wil hebben maar te duur vind om te bestellen, en nu heb ik een stukje ervan. Sticky notes met mopsjes en andere leuke hondjes. Dankjewel!
* Toen ik wakker was had ik een was in de machine gedaan en die moest natuurlijk ook opgehangen worden. Wel erg weinig was, maar dit moest gewassen worden aangezien ik met de nsk alleen joggingbroeken draag. Ik heb 1 spijkerbroek die ik ook kan dragen de rest is skinny en dat gaat niet met de dagzak welke ik op mijn been moet dragen als ik de deur uit ga.
Daarna met Haddock weer in bed gaan liggen. Ik ben extreem moe en had weer wat meer pijn.
* s’Avonds was ik mijn haren aan het stijlen en toen zag ik dit. Wat een lekker ventje is het ook! Ik heb nog The Voice gekeken en ben toen naar bed gegaan.

Zaterdag* Zaterdag ochtend even langs de action. Ik moest wat huishoudelijke dingen hebben en statisch raamfolie want hier wil ik nog wat leuks mee doen.
* Bijna de hele middag hebben Haddock en ik in bed gelegen. Ik ben de laatste dagen zo ontzettend moe, slik nu ook extra vitamine erbij misschien helpt het. En als dit aanhoud toch maar even bij vit. b12 en vit. D laten checken.
Eind van de middag kwam mama ons ophalen, en op deze foto zaten wij te wachten. Haddock kijkt dan altijd naar de auto’s.
* Het was weer tijd om de fixatiepleister van de nsk te wisselen. Hier zit de nieuwe pleister erop. Eroverheen doen we nog een doorzichtige pleister voor extra fixatie en verder plakken we het slangetje op mijn zij nog wat vast. Onder deze pleister zitten allemaal kleine puistjes. Ik denk dat het komt omdat de huid afgesloten wordt en omdat ik, door mijn medicatie, snel en veel zweet op mijn rug.
* Papa bewaart altijd een lege melkfles voor Haddock. Een wekelijks ritueel, en Haddock vind het geweldig. Scheurt het hele pak open haha.

Wanneer deze blog online komt zijn mijn moeder, Haddock en ik naar een mopsen wandeling. Heerlijk om zulke dingen weer te kunnen, tenminste ik hoop dat ik er niet teveel pijn door krijg maar dat merken we dan wel. Even wat leuks doen en genieten van alle mopsen die komen.

Hoe was jouw week?
Liefs Amy

Geef een reactie

