Kleuren op nummer

Al ongeveer 2 jaar ben ik bezig met kleuren. De bekende kleurboeken voor volwassenen zijn favoriet bij mij. Met name de mandala’s en ik heb dan ook best wat boeken. Maar vandaag ga ik het hebben over kleuren op nummer.

De boeken ‘landschappen kleuren op nummer’ en ‘dieren kleuren op nummer’ van Creative Colors hebben ervoor gezorgd dat ik kleuren op nummer ontzettend leuk en ontspannend vind.

_MG_2002

De moeilijkheid van de kleurplaten wisselt. Maar heel erg moeilijk is het niet.
Ook staan de kleuren aangegeven. En elke kleur heeft natuurlijk een nummer welke weer aangegeven staat in de kleurplaat.

dieren kleuren op nummer1

Ik zelf gebruik Stabilo fineliners (88) en stiften (68).
Hierboven zie je 3 platen uit ‘dieren kleuren op nummer’. De kat vond ik erg leuk om te doen.

Dieren kleuren op nummer

Deze 4 platen waren stuk voor stuk geweldig om te doen. Rechts boven was echt een uitdaging maar het resultaat is zo leuk.

landschappenkleurenopnummer1

Dit zijn 4 platen uit het boek ‘landschappen kleuren op nummer’. Nadat ik een aantal platen uit ‘dieren kleuren op nummer’ had gedaan wou ik de landschappen versie ook hebben. En wauw wat komen er toch mooie landschappen te voorschijn.

landschappenkleurenopnummer

Mijn 2 favoriete platen uit ‘landschappen kleuren op nummer’. Vooral de rechter vind ik zo mooi, die waterval was een uitdaging maar heerlijk om te doen.

Het papier heeft een fijne dikte en drukt vrijwel niet door. Het papier zelf vind ik niet heel prettig kleuren, de kleuren komen namelijk een stuk donkerder uit op dit papier dan op bijvoorbeeld gewoon printpapier. Ook lijkt het snel of de stiften leeg zijn terwijl de stiften op gewoon printpapier nog perfect kleuren en bij lange na nog niet leeg zijn. Maar ondanks dat vind ik dit wel aanraders!
Je kunt ze kopen bij de boekenvoordeel, bol.com en vast nog meer online winkels.
Landschappen kleuren op nummer
Dieren kleuren op nummer

Inmiddels heb ik ook een ander boek. Namelijk ‘kleuren op nummer portretten‘ van Thomas Pavitte.

Liefs Amy

Geef een reactie

