De furry friend tag

Vandaag stel ik je voor aan mijn huisdieren door middel van de ‘furry friend tag’.

IMG_5558

Wat zijn de namen van je huisdieren?
Haddock en Suki. Haddock heeft een stamboom en heet officieel ‘Kapitein Haddock from Windelloan’.

_MG_0650 Kopiëren

Wat voor soort dier is het en welk ras?
Honden. Haddock is een mopshondje en Suki is een vuilnisbakje.
IMG_3149

Hoelang heb je je huisdieren al?
Haddock vanaf 9 weken, 16 augustus 2010 gingen mijn ex en ik heb ophalen bij zijn fokster.
Suki is in januari 2011 gekomen en was toen vermoedelijk 2 jaar.

Haddock 9 weken oud. Deze foto hangt vergroot boven mijn tv.
Haddock 9 weken oud. Deze foto hangt vergroot boven mijn tv.

Hoe kom je aan je huisdieren?
Ik wou al jaren een mopshondje en doordat ik thuis kwam te zitten door mijn ziekte werd mijn droom waarheid. Haddock heb ik van een mopshonden fokster en hij heeft een stamboom.
Suki kwam ik tegen op internet bij de stichting Dutchy Adoptions. Ik was op slag verliefd en mijn ex ook. Zij zat in Polen en zou naar nederland komen. Wij konden kiezen om haar bij aankomst in nederland op te halen of eerst naar een opvang gezin te laten gaan en kozen voor dat laatste. Daar heeft zij een week gezeten toen wij gingen kijken. Meteen een klik en Suki mocht meteen mee.

3f0e6ca31b0739d69e319f82c1b6091a

Hoe oud zijn je huisdieren?
Haddock is geboren op 10 juni 2010 en is nu 5 jaar en 5 maanden.
Van Suki is de geboortedatum niet bekend maar in haar paspoort staat 2 augustus 2008. Zij zou nu dus 7 jaar zijn, maar ik zelf vermoed dat zij een jaar jonger is.

Reddingshond Haddock red logeerhondje Lola ;)
Reddingshond Haddock red logeerhondje Lola 😉

Wat is er zo grappig aan de persoonlijkheid van je huisdieren?
Haddock is een ware clown. Als je down bent weet hij je altijd aan het lachen te krijgen. Als je weg geweest bent en thuis komt dan begroet hij je ontzettend vrolijk. En hij is gek op knuffels en heeft 2 lievelingsknuffels, hondje en beertje. Deze moeten ook mee naar bed.
Suki is gewoon ontzettend lief. Ze vind het eerlijk als je der kriebelt en als je op houd pakt ze met haar pootje je arm om te zeggen, ga nou door.
Ook pakt ze stiekem de lege kopjes koffie van tafel. In het bos kan ze als een malle rondjes crossen.

IMG_1327

Hoe belangrijk is de band die je hebt met je huisdieren?
Heel belangrijk. Met name Haddock is mijn alles, ik heb zijn portret op mijn kuit laten vereeuwigen en ik kan niet zonder hem. Waar hij is ben ik en andersom. Ik hoor ook vaak dat mensen zien dat Haddock gek op mij is. En Haddock staat absoluut op nummer 1.
Suki is bijzonder, ze is een beetje een leenhond. Officieel is zij van mij maar ze is veel bij mijn ouders aangezien haar vriendinnetje Pixel (hond) daar woont. Suki vind het prima om dan bij mij en dan weer bij mijn ouders te wonen. En in beide huizen is zij anders, bij mij thuis is zij rustig, lief, knuffelig en zorgzaam. Bij mijn ouders is zij wat drukker.
Zij weet mij ook uit zware paniekaanvallen te halen.

Haddock, Suki en Pixel
Haddock, Suki en Pixel

Wat zijn je favoriete herinneringen die je hebt aan je huisdier?
Het moment dat ik Haddock voor het eerst zag bij zijn fokster. De mopsenwandelingen. Showen met Haddock. De cursussen die wij hebben gedaan. Behendigheid.
Naar de dierentuin met de honden. Op vakantie met de honden. De vele wandelingen. Kennismaking met Suki. Eigenlijk is elk moment een fijne herinnering.

De eerste foto met Haddock.
De eerste foto met Haddock.

Welke koosnaampjes hebben je huisdieren?
Haddock: Poepie, Moppie, Mop, Aapje, Popje, Stinkie, Dikkerd.
Suki: Suk, Meisje, Prinsesje.


Heb jij huisdieren?
Liefs Amy

Geef een reactie

