Wat een ellende

Diepe zucht. In principe werk ik vooruit met de blogs zodat er elke dag wel wat online komt. Maar vorige week was ik niet heel fit dus vandaag en morgen zou er niks online komen.
Maar nu heb ik weer wat te vertellen dus vandaag een blog over mijn opname afgelopen dinsdag nacht en woensdag.

Wat een gedoe met die nieren van mij. Durfde ik 3 weken terug voorzichtig te zeggen dat het beter ging dankzij de nsk, kon ik kort daarna weer naar spoedeisende hulp. En ik knap maar niet op.

Dinsdag voelde ik mij niet goed, veel pijn, zwak, moe. Had de scootmobiel weer nodig en kon niet veel. ’s Avonds kreeg ik helaas nierkolieken in mijn goede nier en mijn slechte nier deed vrolijk mee.
Ik besloot spoed eisende hulp te bellen en ik moest natuurlijk komen.

Papa kwam mij ophalen en mama kwam Haddock ophalen, want de kans was er dat ik opgenomen zou worden en dan kan Haddock natuurlijk niet alleen hier zitten.

Rond 10 voor 11 waren we (papa en ik) in het ziekenhuis. Gelukkig was de verpleegkundige die mij moest verzorgen er 1 die ik al vaker heb gehad en die mijn verhaal kent waardoor hij meteen voor pijnstilling zorgde. Eerst paracetamol in het infuus. En toen dat niet voldoende hielp kreeg ik ook nog morfine.

IMG_4409

En in plaats van meteen de hele dosis te geven besloot hij het in stukjes te doen. Als je mij meteen de hele dosis geeft dan ben ik maximaal 30 minuten pijnvrij en daarna weer terug bij af.
Na de 1e shot zakte de pijn nog wat, en later toch nog een shot erbij.
Rond kwart over 1 ’s nachts kwam de pijn weer wat terug dus kreeg ik nog een shotje en inmiddels was besloten wat te doen met mij en ik mocht kiezen: blijven of naar huis. En als ik naar huis zou gaan wouden ze mij morfinetabletjes (oxycodon of oxycontin) mee geven. Helaas wordt ik daar ontzettend ziek van, vreselijk misselijk en maagpijn. Daarom doe ik het nog steeds met tramadol.
Ik besloot te blijven, de pijn was gewoon niet te doen en ik durfde niet de nacht in. Dus werd ik opgenomen.

Half 2 ’s nachts stuurde ik papa naar huis, die was zo ongelooflijk moe en ik kon elk moment opgehaald worden. Dus hups naar huis hij moest weer vroeg op. En om 2 uur werd ik opgehaald en kreeg ik de laatste shot morfine.

Ik heb amper geslapen en was zo vreselijk misselijk maar ze durfden mij niks er tegen te geven omdat ik absoluut geen primperan mag (tegen misselijkheid) en ze durfde het niet aan om mij zofran (ook tegen misselijkheid) te geven omdat ze bang was dat ik daar misschien ook niet tegen kon.

’s Ochtends kwam de arts gelukkig snel en zij besloot wel zofran te geven in het infuus. Ik had al eens smelttabletjes gekregen daarvan en ik kan er tegen. Er zou die dag ook een echo gemaakt worden.

’s Middags kwamen mijn lieve nicht en nichtjes op bezoek! Dat was erg fijn! Ondanks dat ik enorm beroerd was heb ik er van genoten en ze gingen mee naar de echo.
De echo liet geen veranderingen zien dus dan is het ‘zoek het maar uit’.

’s Avonds kwam mama en toen mocht ik ook naar huis. Eerst naar mijn ouders en daar besloot ik toch naar mijn eigen huis te gaan met Haddock.
Ik heb toen van 9 uur ’s avonds tot half 2 ’s middags geslapen en voelde mij meteen een stuk beter!

De pijn is momenteel weer zoals altijd, ik slik nog steeds de maximale dosering tramadol en ook paracetamol daarbij. En omdat ik van de antibiotica misselijk word slik ik sinds een tijdje ook maagbeschermers wat gelukkig wel wat helpt.

Woensdag 2 december heb ik een afspraak met mijn uroloog en dan hoor ik wat het plan is betreft de vernauwing.
En dan geef ik ook aan dat ze mijn ‘goede’ nier moeten checken en mijn blaas voordat we opereren. Want elke keer na een blaasonderzoek heb ik nierbekkenontsteking, en daar tussen ook geregeld. Blaasontsteking voel ik gewoon weg niet meer, al jaren niet.

Wordt vervolgd dus…

Liefs Amy

Geef een reactie

