Sinterklaas tag

Hoera, het is 5 december! Pakjesavond! En om toch even stil te staan bij sinterklaas is het vandaag tijd voor een tag.

Op de blog van CRVY kwam ik deze sinterklaas tag tegen die zij zelf heeft gemaakt. Ik vind het erg leuk dus neem ik hem deels over.

sinterklaas-rond-1019x1024
Bron

Hoe vier je dit jaar sinterklaas?
Ik vier al 5 of 6 jaar geen sinterklaas meer. De laatste keer sinterklaas was met mijn ex-schoonfamilie. Daar vierde ze het het ene jaar met surprises en het andere jaar met het cadeautjes spel. Bij mijn ouders vieren we het al heel lang niet meer.

Ben je naar de intocht wezen kijken?
Nee, eerlijk gezegd vind ik de intocht niet zo heel boeiend hier in de omgeving. Ik kijk veel liever de intocht op tv, maar die heb ik dit jaar gemist.

Lootjes trekken of voor iedereen een klein cadeautje kopen?
Ik vind het leuk om cadeautjes te kopen, dus kies om voor iedereen een klein cadeautje te kopen.

Surprise maken of gedicht schrijven?
Surprise maken, geen twijfel over mogelijk. Gedicht schrijven ben ik zo slecht in en dat eindigt uiteindelijk in zo een standaard gedichtje.

Wat is je favoriete sinterklaas snack?
Kruidnoten! Absoluut kruidnoten.

Pepernoten

Wat vind je van de zwarte piet discussie?
Ik probeer mij er een beetje buiten te houden. Maar ik zelf vind dat zwarte piet gewoon moet blijven. Dat zwarte piet discriminatie zou zijn slaat nergens op en zo kan je voor alles wel iets vinden qua discriminatie.
Maar als er dan zo een probleem van gemaakt wordt denk ik ook; laten we allemaal een beetje inschikken, gekleurde pieten en een paar zwarte pieten en noem die dan droppiet of zoiets.

Wanneer at jij je eerste pepernoot dit jaar?
Oopsie, zodra ik zag dat er pepernoten in de winkel lagen ben ik begonnen met pepernoten eten haha.

Nooit meer sinterklaas of nooit meer kerst?
Dan kies ik toch voor nooit meer sinterklaas. Ik ben niet gelovig en heb in die sfeer niks met kerst, maar vind al die versiering, de kerstboom, de leuke liedjes en de warme sfeer die het geeft zo ontzettend fijn en leuk.

Wat vind jij van sinterklaas? en de zwarte pieten discussie?

Liefs Amy

Geef een reactie

