Tv series van vroeger

Vroeger toen ik nog een klein meisje was waren er een aantal tv series die ik ontzettend graag keek. Vandaag ga ik jullie hierover vertellen en ik ben heel benieuwd of jij deze series ook kent en keek?

Mijn Franse tante Gazeuse (1996-1997).

3451

Ohhh wat vond ik deze serie leuk. Met name dat Katootje een konijntje verstopt had in het standbeeld van het dorpsplein.

Deze serie gaat over het dorp Droogbraak. Dit dorp is uitgeroepen tot het netste dorp van het land en daarom komt de koninging het dorp bezoeken.
De burgermeester vind dat zij het netste huis van het dorp moet bekijken en het huis waar Katootje woont en die van de buren komen in aanmerking. De vader van Katootje, meneer Tekelenburg, is alleen nog maar bezig met het winnen van deze prijs.
Wanneer Tante Gazeuse met haar verloofde vermelden langs te komen wordt meneer Tekenburg nog nerveuzer.

Spannend, wie gaat er winnen? En wat gebeurt er allemaal.
Ik vond het echt een hele leuke serie en kan mij er ook nog veel van herinneren.

Otje (1998-1999).

Otje

Wat keek ik dit graag. Ik vond het zo leuk dat Otje met dieren kon praten en de avonturen die zij beleefde met haar vader Tos vond ik heerlijk om te zien.

De serie gaat over een bijzonder meisje, Otje, die met dieren kan praten, en haar vader Tos die kok is. Maar door vervelende omstandigheden is hij zijn baan kwijtgeraakt en omdat Tos zijn papieren kwijt zijn kunnen ze nergens terecht en moeten ze kamperen.
De dieren vinden het allemaal heel vervelend en willen Otje en Tos graag helpen om de papieren te vinden.

Loenatik (1995-2001).

LoenatikGroot

Ik vond dit een leuke maar vreemde serie. Allemaal van die gekke mensen, maar ik keek ook deze serie heel graag.

Loenatik gaat over psychiatrische inrichting Zonnedael. Hier wonen 5 prettig gestoorde mensen, de zuster en de directeur. Elke bewoner heeft zijn eigen ziekte en zijn eigen kenmerken. Zij maken van alles mee.

De Daltons (1999-2008).

De daltons

Ik vond hun streken zo ontzettend leuk.

In de serie maken de broers van alles mee. Tim, een zes en een half jaar oude jongen, heeft 3 broers. Jelle, Erik en Daantje (de jongste). Alles gezien door de ogen van Tim. Van kattenkwaad tot blokfluitles.

Later is er ook een serie gekomen dat de jongens een stuk ouder zijn. Ook leuk om te zien.
Volgende keer laat ik tekenfilms van vroeger zien, want ook daar heb ik leuke herinneringen aan.
Ken jij deze series? En wat vond jij vroeger leuk om te kijken?

Liefs Amy

 

Geef een reactie

